Seyahat Arşivim

Ücretsiz seyahatler. Gezilebilecek ve huzur verici konumlar. Kamp ve Piknik alanları.

Random Posts

LightBlog

Breaking

16 Mayıs 2015 Cumartesi

baslık bulamadım -I-

Bugun bir baktım bloguma hakkaten çok uzun zamandır yazmamışım, sayfalarca proje yazarken acaba buraya yazmaya vakit mi kalmamış,
Oysa  bambaşka bir dönem benim için; radikal bir karar aldım ve birçoklarına göre de fazla cesurdum.
Ailemin kendini paralaması bana engel olamadı dedim gidicem ve geldim…
2011 haziranının sonunda yedi yıl sonra İzmir’e veda etmeye karar verip memleketime Tekirdağ’a döndüm. Asıl niyetim EVs yapmak için İtalyaya gitmekti ve o esnada İzmirde bir evin durması ve ona masraf yapmak kira ödemek mantıksızdı. Hem biraz da yorulmuştum sanırım, izmirden değil haşa
İzmir yormaz beni.. neyse sırf Tekirdağ’a dönmemek için hiç aklımda yokken yuksek lisansa başlamış olan ben derslerimi verir vermez pılımı pırtımı topladım ve baba ocağına geri döndüm. Aynı sene kardeşim de okulunu bitirdi ve Tekirdağ’a geldi Eskişehirden…
O yaz önce Afrikaya gittim, güney Afrika cumhuriyetine.. kısa dönem evs için… 45 gün kaldım orda, eylül başında döndüm.. sonra yuksek lisans ders aşamasında erasmus stajına başvurmuştum selanıkte Aris le çalışcaktım 3 ya da 5 aylık hibe kazanmıstım tam hatırlamıyorum ama gıdemedım… bir şeyler engel oldu işte gidemedim… İtalya için proje ararken bir yandan çalışmam gerekti, tekirdağ’da iş bulmak zordu, oyüzden bir süre bir restoran artı benzin istasyonu olan bir yerde çalıştım .. muhasebeden kasaya, misafir ilişkilerinden, markete heryerinde bişeyler yaptım ama 3 ay dayanabildim ve istifa ettim. Sonra o yaz anneme yardım ettim çay bahçesinde, sezon bitimine yakın eskiden gittiğim dersaneden iş teklifi aldım. Hem benim işe ihityacım vardı hem de onların birine derken başladık. Orası da 3 aydan fazla sürmedi busefer kovuldum :/

Dedim buradan bana ekmek çıkmayacak - tekirdag dan yani-, o esnada izmire dönmeye karar verdim ve iş aramak için izmire gidecektim ki, izmirden bir telefon ve iş teklifi; bir Roman derneği.. benim için bulunmaz nimet zaten bu alanda tezimi yazmaya çalışıyorum ve Romanlar, insan hakları konusunda uzmanlaşmaya karar vermişim. Görüştük ve kabul ettim. Pılımı pırtımı topladım gene izmire tasıdım herseyimi. Ama bu sefer İzmir macerası kısa sürdü. Bu adam beni dolandırdı, sigortamı yatırmadı ve maaşımı vermedi bu arada bir bucuk ayı geçti ben anladım artık adam vermicek paramı, ailemden kuruş istemiyorum geldiğimden beri inat ettim, kendi paramla geçinmeye çalışıyorum ama bir süre sonra o da bitti:/ kaldığım eve ödemem gerekenler var derken bi ton borçlandım ve başka işler bakmaya başladım. Tam İzmir’de bir iş için görüşmeye çağırılmıştım ki –verdikleri tarihte şehir dışında eğitimde olacağımdan o görüşmeyi de kaçırdım. Eğitime giderken beni Tekirdağ’dan aradılar ve belediye başkanının benle görüşmek istediğini söylediler- daha önce kaç kere başvurmuştum da-
Eğitim sonrası Tekirdağ’a geldim belediyeye gittim başlıyosun dediler, anem ne iş yapcam nerde başlıyorum derken , görüşme falan olmadan başladım ben, taşeron bi gıdım maaşa ama İzmir macerası sonrası çok da hayır dicek halim yok, plan proje müdürlüğü, proje uzmanı olarak…
3 ay sınırını bir türlü geçemedim, bende fobi oldu bu sefer başarabilcem mi derken birim müdürümden inanılmaz bir mobbing görmeye başladım ve bir çalışma arkadaşımdan :((( derken 3. Ayı doldurduğum gün gene istifa ettim çünkü olaylar artık sağlık durumumu etkilemeye başlamıştı. Ahanda gene 3 ayı geçiremedim derken beni belediyeden geri çağırdılar; dedim ben o kadınla daha da çalışmam, başka birime geçtim, tercüman olarak çalışmaya başladım… Ama taşeronuz ya zırt pırt işten çıkarıyolar ihale bitiyo boşta kalıyosun tekrar alıyolar haydee yerel seçimler var gene güle güle size pis kıçı kırık taşeronlarrrr- bu tabiri aynen memur kadınlardan biri kullanmıştı bizim için:/ -
Velhasıl kelam yerel seçimler öncesi çıkartıldık işten. Ama gir çık derken ben bir şekilde 3 aydan fazla çalışmış oldum ve 3 ay rekorumu egale ettim :)))– toplam çalıştığım günleri sayıyorum çıkarılıp boşta kaldıgımız zamanlar hariç-
Bu arada  ben belediyeye girerken belediye kanalı ile Romanlarla çalışabilirim diye çok hevesliydim, bir dolu proje fikrim vardı ama ne müdürüm ne de diğer yetkililer yanaşmadı buna – bende büyük hayal kırıklığı zaten istifa sonrası başka bir birime geçince yalan oldu :( ben de belediyeden bağımsız kendimce başka seyler yapmaya çalıştım.
Sonra yerel seçimler oldu, o bana işkence eden kadın pılını pırtını toplayıp istanbula gitmek zorunda kaldı ben de buna nasıl üzüldüm anlatamam:D
Neyse sonra yerel seçimler oldu yeni yeönetim geldi başa..
**ay ben mersine tasınmamdan bahsedicektim derken hikayeyi bayağı başa sarmışım.. oyuzden devamı bir sonraki yazıda…
Büşra

14 mayıs 2015

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder