Seyahat Arşivim

Ücretsiz seyahatler. Gezilebilecek ve huzur verici konumlar. Kamp ve Piknik alanları.

Random Posts

LightBlog

Breaking

7 Ocak 2019 Pazartesi

Şöyle bir kısaca geri dönüp bakınca....


Çok çok uzun zamandır yazmak istiyorum. Uzun zaman oluyor bloga yazmayalı, bazen bir gaza geliyorum da bir yerlerdeyken, sonra bir bakıyorum uçuvermiş hepsi zihnimden.  Bazen yazmam lazım yazmam lazım diyorum sonra da diyorum ki zorlamayla olmaz yazma o zaman…

İşten ayrılınca bir yazmak istedim. Ne kadar berbat bir 20 ay geçirdiğimi, nasıl da zamanımı çöpe attığımı, ne kadar kızgın olduğumu, nasıl da o kadar çırpınmışken bir kere bile emeklerimin takdir edilmeyişine üzüldüğümü, nasıl haksızlıklara uğradığımı…

Zamanımı çöpe attığımı söylediğimde birkaç kişi aynı tepkiyi verdi, dediler ki öyle deme elbet öğrendiğin şeyler vardır. Elbet vardır ama yaşadığım onca kötü şey arasında onları çekip çıkarmam zordu. Şu an geriye dönüp baktığımda şunu söylüyorum; bu kadar zorlayıcı bir tecrübe olmasaydı sanırım böyle radikal (!) bir karar alamazdım. Radikal falan olduğu yok da birçok kişi öyle düşünüyor. İlk hedefim 12 ay çalışmamaktı. Şu an gururla söyleyebilirim ki 16 ay bitti J

Peki neler yapmak istemiştim? Doğal tarım yapan çiftliklere gönüllü gitcem çalışcam dedim, hedefim bahar aylarında başlamaktı, başladım da ama istediğim kadar çiftlik ziyaret edemedim. Hayat… Her şey istediğimiz gibi olmuyor…  Yine de çok şey denedim ve öğrendim şu 16 ayda. Çiftçi olcam ben diye direniyorum.

2018’e girerken daha fazla kırsalda vakit geçirmeyi dilemiştim vee yaşasın oldu da… gün hesabı yapmadım ama ajandam sayesinde oturup sayabilirimJtam deli işi ama zaten delilik bizim işimiz J
Şehirler üstüme ne kadar geliyorsa kırsalda olmak, köyde olmak o kadar güzel hissettiriyor. O yüzden şu sıralar sırf maddi kaygılarla bir şeyler yapmak zorunda kalırsam- bir işe girmekten bahsediyorum burada-  ve bu beni büyük bir şehirde olmaya zorlarsa diye korkuyorum.

Geçen gün ajandama yazdım 2018'de yaptığım şeyleri kısa başlıklar halinde, bir de not defterime 2019'da neler yapmak istiyorum diye birkaç not aldım. Çok şey sıralamadım, çok plan yapmayıp akışa bırakmak en iyisi ama her zaman yapabildiğim bir şey değil bu. Yine de öğreniyorum yavaş yavaş J

Sadece 2018 diye değil de geçtiğimiz 16 ay neler yaptım diye kısaca yazayım istedim; bu aşamada instagram postları çok yardımcı oluyor; illa fotoların altına kısa notlar almış oluyorum.

*İki tane “earthbag” ev işinde gönüllü çalıştım. Sıva yapmayı çok seviyorum, ev yapımı konusunda uzman değilim tabii ki, ne derlerse onu yaptım ama öğreniyorum, bence insanın kendi yuvasını yapması şahane bir şey hele de bunu doğal malzemelerle yapıyorsa… bir de işin içinde gönüllülük ve dayanışma oldu mu kalp kalp kalp. Toprağa bulanmak inanılmaz iyi geliyor, herkese tavsiye ederim J

*Kompost yapmayı öğrendim; aslında gittiğim çiftliklerde öğrenirim diyordum, iki çiftlikten sonra baktım öyle olmuyor –ikisinde de kompost yapılmıyordu tam olarak-, iş başa düştü dedim; okudum, izledim, denedim, konuştum, paylaştım… Şahane kokan kompostlarım oldu Jşimdi daha büyük ölçekte deniyorum köyde, bir de şehirdeki evde de komposta konabilcek atıklarımızı biriktiyoruz bir kompost kovasında.

*Sebze yatakları işini öğrenmeye çalıştığım bir yıl oldu, deniyoruz deneyeceğiz…

*Ekşi mayalı ekmek yapmayı deniyorum bir başıma,  annemden fiziksel yardım almadan ama tabii ki bilgilerinden ve deneyimlerinden faydalanıyorum.

*Ormandan kızılcık topladık bu yaz; kardeşimin düğüne 2-3 gün kalmış biz kızılcık aşkıyla her yerimiz yara bere içinde ormanda yerlerde sürünüyoruz :D sonra da kaynatıp hem marmelat hem de kızılcık suyu yaptık J

*Şahane erik kompostoları yaptık ve ben büyük bir tehlike atlatarak kendimi yaktım, çok daha kötüsü olabilirdi o yüzden şükran doluyum çünkü ucuz atlattım.

*Su kefiri yapıyorum. Elma, nar ve armut sirkesi denedim gayet de güzel oldular. Sirke yapmak çok keyifli bir iş bence J  Nar ekşisi yapmayı öğrenecektim olmadı maalesef belki bu sene olur.

*Hiç tanımadığım insanlarla Doğu Ekspresi ile Kars’a gittim ve inanılmaz eğlendik. Bu sene hedefte baharda Van Gölü Ekspresi var çok keyifli olabilir, heyecanlıyım…

*Burcu’yla bir Balkan seyahati yaptık; Bosna Hersek, Karadağ ve Sırbistan’a gittik. Sanırım en eğlendiğim anlar Burcu ile kur hesaplamaları yaparken beynimizi yaktığımız zamanlardı. Daha da bu işsiz halimle yurt dışına çıkamam zaten uzunca bir süre. Benim sayemde tanışan bir Macar –Türk çiftimiz var nisanda evleniyorlar Budapeşte’de ama gidemiyorum, bence nikah şahitleri ben olmalıydım :P

*2 tane SYFF var bu 16 ayın içinde, muhteşem belgeseller izledik. “Tonys Chocolonely” diye Hollanda’ya giden herkesin yakasına yapıştık:d Bifed’e de gittim ama istediğim kadar film izleyemedim :/

*Zeytin toplamaya gittim gönüllü, zeytinin nasıl da emek dolu bir iş olduğunu daha bir anladım…

*Dikiş kursuna başladım ve şalvar dikmeyi öğrendim Jbir de durmadan bez torba dikiyorum sanki hiç yokmuş gibi bende J bayağı koleksiyonum var aslında, başkalarına hediye dikiyorum bugünlerde daha çok.

*2 tohum takas şenliği ve bir bağ boğzumu festivali’ne katıldım.

*Işılsu ile Yeşil Kamp’a gittik, bu 3. senemdi kamptakiJ

*Kamptan hemen sonra İzmir’de şahane bir “Barcelona Gypsy Balkan Orchestra” konseri dinledik Melocumla.

*Bir dolu Şubadap Çocuk konseri ; İstanbul’da, Mersin’de, İzmir’de, Kırklareli’de…. o şarkılarla zıplamaya bayılıyorum konserlerinde JEvde de yolda da dinliyorum. Bir de yanımda bebişler varsa onlarla söylemek dans etmek de çok güzel; hele Can Leo’mla <3

*2 Süslü kadınlar bisiklet turu; ikisi de İzmir’deJ

< Permakültür kursu almak istiyordum çok pahalı diye vazgeçtim, "permakültüre giriş" kitabını okudumdu ama uygulama olmadan öğrenmesi mümkün değil. Minik bir genel çerçeveyi anlamak kitapla hepsi o.

< Yoga eğitmenliği kursuna da gidesim vardı, ondan da vazgeçtim onlar da çok pahalı oluyor. Düzenli olarak yoga yapsam bana yeter ama onu da yapamadım pek, meditasyona ağırlık vermek istiyorum.

Tabii kendimle ilgili bir dolu şey öğrendim onlar bana kalsın, aldığım dersler oldu, defalarca yaşadığım halde akıllanmadığım şeyler de oldu...

Bu sene bakalım neler getirecek?

Öncelikle daha fazla kırsalda, doğada olduğum bir sene olsun, daha düzenli yoga ve meditasyon yapmak gibi bir derdim var; Su hasadı nasıl yapılır onu öğrenmek istiyorum; sebze yatakları ile ilgili geliştirmek istiyorum kendimi; kompost işi nasıl ilerleyecek bakalım? Baharda Van Gölü ekspresi planı var falan filan…

5 Ocak 2019





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder