Seyahat Arşivim

Ücretsiz seyahatler. Gezilebilecek ve huzur verici konumlar. Kamp ve Piknik alanları.

Random Posts

LightBlog

Breaking

23 Şubat 2012 Perşembe

5. Dünya Gençlik Kongresi, Tekirdağ ayağı..

Yazdıklarımı karıştırırken farkettim ki devam edeceğim deyip edememişim; ama anlatılmazsa da yazık olur.. Bu kadar uzun süre sonra mı diyebilirsiniz ama biz Leyla ile hala o günleri yad ediyoruz ve ailemizi özlüyoruz:/
Kongre sonrası kimileriyle görüşme fırsatımız oldu hala kontakta olduklarımız var ben hatta adresine ulaşabildiğim kızancıklarıma kartlar gönderiyorum, çocuklarımdan biri evlendi, anne bile oldu ben de büyükanne tabii:D Hem de bu yaşımda...Şu an      Arjantin'de bir torunum var ne güzel değil mi?

Ne zaman gerçekten kaynaştık aile olabildik diyerekten bitirmişim yazımı, "action project" için Tekirdağ'a geldiğimizden de bahsetmişim .. O sabah çok çok erken bir saatte kampüsten ayrıldık ve otogara geldik, sonra da iki saatlik bir yolculuk sonrası memleketimdeyiz, dolayısı ile çocuklarımın da memleketi oluyor ve büyük anne, büyük babaları ile tanışacakları için çok mutlular..

Tekirdağ otogarda bizi gençlik merkezinden bir grup genç ve bir yetkili karşılıyor sonra da kalacağımız yere yani üniversitenin içindeki yurt binasına götürüyorlar..Yurtta bir misafirperverlik aman tanrım herkes tam takım -yaz ortası- hazır bizi beklemekte, her yeri tertemiz yapmışlar, kolay değil bakanlıktan arandılar, zannediyorlar ki çok çok önemli misafirler gelecek:) Tabii ki önemliyiz de onlar olayı bayağı bir büyütmüşler kafalarında, yurt müdürü, gençlik merkezi müdürü ve daha hatırlayamadığım takım elbiseli amcalar bizi yemekhanede topladılar ve bir dolu konuşma yaptılar ve ben önümüzdeki 4 gün boyunca olacağı gibi her daim tercümanlık yapıyorum:/

Neyse ki konuşma faslı bitti odalarımıza yerleştik ve kahvaltımızı ettik, istanbul'daki yemeklerden sonra buradaki hürmet ve yemekler bize çok iyi geliyor ve menü gerçekten iyiydi oradaki kalışımız boyunca...
Oradaki kalışımız boyunca gençlik merkezindeki gençler de bizimle olacaklar ve merkezden bizi karşılayan bayan da bizim oradaki programımızdan sorumlu..

Aslında yerelde yapacağımız bu projelerin daha işe yarar ve görünür olmasını dilerdim , zaten kızancıklarımdan aldığım geri bildirimler de o yönde oldu:/ Yani bizim Tekirdağ'daki program biraz evet birazdan daha fazla turistik bir gezi gibi oldu. Mesela Samsuna giden ekip eski bir okulu boyadı, Kocaeline giden ekip kumsalda çöp topladı gibi -ki bence bunlar bile yeterli değil ya neyse-

İlk kahvaltı sonrası gençlerle tanışmak ve kaynaşmak için bir kaç isim öğrenme oyunu oynadık ve "secret angel" oyununu başlattık aramızda.Sonra merkeze giderek bir kaç müze gördük daha fazlası yok zaten Tekirdağ'da:/ -müze olarak yani-
Ve ben bu arada her müzede anlatılanları çevirmekten yorgun düşmüş halde aileme , deniz kıyısındaki o serin yere kavuşmayı bekliyorum.. Alışveriş merkezi sonrası ekiplere dağılarak biraz boş zaman yarattık, bir kısmımız yelkene geldi benimle ve ailemle ilk tanışan onlar oldu:) Sonrasında herkes oraya geldi zaten ve hepsi tanıştı ya yelken 4 gün boyunca hep buluşma noktamızdı.